I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, April 27, 2011

Tamatlah Sebuah Penyiksaan

Tengah gua lepak depan rumah, Ajib datang tegur gua,"Aid jom!!"jerit Ajib ,padahal gua  ade depan dia je...bernanah telinga gua mase tu.Dengan muke yang tak mandi lagi gua ikot je dia naik basikal GT gua. Sempat jugak ar gua mintak permission ngan mak gua sebab gua nak keluar. Ajib bawak gua pergi belakang rumah dia, gua tengok ramai budak-budak sebaya gua ade dekat belakang rumah dia. Adoyai, gua lupe mase tu gua baru darjah 5 kot. Semua yang ade dekat belakang rumah ajib tu semua muka mintak tapak selipar jepun kaler hijau aku. Gua pon asking ar ajib, "Wei, kau nak wat reunion bdak darjah 5 ke?? "gua tanye dengan muka yang menginginkan jawapan segera. Pastu ajib suroh gua chill je, gua rase nak je pijak ajib mase tu. Gua pon lincah ar pegi dekat belakang rumah ajib. Otak gua mse tu tak boleh terima kenyataan, apa tak nya. Pit pegang PARANG, Shamim pegang CANGKUL, Aidil pegang SABIT. Pergh, gua dapat rasekan umur gua tak panjang mase tu. gua dah dapat rase yang diorang ni nak SEBAT gua, sebab gua CHEAT masa maen guli semalam. Tapi gua chill je, gua dah standby parking basikal menghala ke jalan raye bukan ape senang gua nak cau. Gegendang telinga gua bergema, gua dengar pit panggil name gua. Gua nak STORY sikit,Pit ni member baek gua tu je so gua tau dia tak akan KILL gua. Dengan muka gengster gua datang dekat dengan depa(bila mase pula kgua pkai loghat kedah ni). Baru gua nak bukak silat Ajib sound kitorang "woi cepat ar,nanti dah panas ".
Gua punye BRAIN mse tu CRAMP sekejap,apahal PANAS pulak?? gua tertanya-tanya. Ajib bagi gua PARANG suroh gua cari kayu untuk buat tiang gol. Mase tu baru gua tau ape sebononye projek diorang nie. Pagi tu, kitorang bergotong-royong RENOVATE belakang rumah ajib jadi PADANG BOLA. Setelah gua ngan budak-budak gua berusaha akhirnya kitorang berjaya menghasilkan RANGKA padang bola. Gua pakai ayat rangka bukan ape, sebab masa tu tak jadi pon padang bola yang jadi masih lagi belakan rumah ajib,cuma ade ar sikit lalang2 yang dah keke potong. Tapi yang gua tak puas hati sampai sekarang belakang rumah ajib tak ade pon padang bola yang kitorang dah PLAN tu. Yang jadi cuma kolam ikan keli yang ajib bela.........  

No comments:

Post a Comment